Wednesday, January 21, 2009

KUN FAYAKUN

SUBHAANALLAH WAL HAMDULILLAH WA LAA ILAA HA ILLALLAH WALLAHU AKBAR
"Sesungguhnya keadaanNya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya.'Jadilah!' maka terjadilah ia.Maka Mahasuci (Allah) yang ditanganNya kekuasaan atas segala sesuatu dan kepadaNya kamu dikembalikan." (Yasin : 82:83)
Sepanjang minggu ini pelbagai berita yang suka ,duka, mencabar, dan menguji kekuatan diri,sahabat, masyarakat dan umat dunia. Walaupun pelbagai yang kita usahakan namun ketentuan Ilahi menentukan segalanya.Beberapa peristiwa yang terjadi ini semoga ada hikmah di sebaliknya.
Pertama takziah dan semoga tabah buat adik Aiziah,semoga ruh adiknya di tempatkan di kalangan orang-orang yang soleh.Disini pengajaran bagi kita yang masih hidup,bahwa ajal itu pasti datang,jadi bersiaplah kita sebelum ia menjemput.
Kedua tahniah di atas kemenangan di PRK Kuala Terengganu. Semoga kemenangan adalah permulaan kebangkitan Islam dan kemenangan seterusnya.takbir!!.Yang batil akan tunduk menyembah yang hak akan Izzah Berdiri.
Ketiga syabas buat PRO MAHASISWA UM yang telah memenangi pilihanraya kampus baru-baru ini,semoga mereka menjadi pencetus kepada kebangkitan mahasiswa Islam dan seterusnya menjadi generasi penyambung kepimpinan negara pada masa akan datang.
Keempat salam perjuangan buat mujahid dan mujahidah,HAMAS dan gerakan Islam yang mendukung perjuangan jihad memerangi Israel.Semoga Allah menurunkan tenteranya bagi melindungi umat ISLAM.
Ya Allah Yang Maha Memiliki hikmah, mata kami selalu terbatas dalam menilai disebalik sesuatu yang menimpa,Kiranya Engkaulah yang menunjukkan hikmah tersembunyi di balik setiap kejadian.
Ya Allah ,sebagaimana senangnya kami menuai kesenangan, kuatkan juga hati kami apabila kami menghadapi kesukaran .Jadikan hati kami begitu lapang dan ikhlas ,agar kami tidak kehilangan kawalan diri.
Ya Allah apapun yang kami lakukan ,ada Engkau di sebalik semua tindakan kami.Bila kami salah Engkau betulkan , bila kami salah Engkau maafkan.Amin.....

No comments: