Wednesday, December 10, 2008

INFO

Sistem politik Amerika Syarikat…….MUSUH ISLAM.

Dalam hidup ini Allah telah tentukan sistem hidup yang lurus.Namun pada hakikatnya terjadi pelbagai sistem yang terpesong dan tidak selari di dalam kehidupan pada hari ini.Contohnya manusia meninggalkan sistem politik berdasarkan agama.Di bawah adalah sistem politik yang kebanyakkan digunakan oleh negara-negara pada hari ini.Jadi tugas kita mengetahui dan berusaha merubah sistem seperti Amerika ini kepada sistem politik Islam bagi negara-negara Islam terutamanya.

Amerika Syarikat memang seakan-akan sudah matang , mereka merdeka kira-kira 200 tahun lebih sejak tahun 1776 tetapi rusuhan pada awal tahun 1992 di Los Angeles membuka mata dunia .bahwa Amerika Syarikat juga diancam dari dalam negara sendiri.Sekarang orang dapat menghitung sehingga bila sebenarnya kelebihan Amerika Syarikat yang mengaku dirinya menjadi penguasa dunia ini.

Kegagalan perang Vietnam di pihak Amerika Syarikat adalah bukti nyata kekeliruan perhitungan yang menjatuhkan negara besar ini.Dengan perlembagaannya yang mengagungkan demokrasi ini AS bermaksud menegakkan sistem pemerintahan yang benar-benar demokrasi dan menjunjung tinggi kebebasan individu .Sehingga di negara ini kita temui adanya protes keras kepada pemerintah sebagai penampilan penghargaan terhadap hak-hak asasi manusia. Sebagai contoh masyarakat dapat memprotes langsung bahkan memaki presidennya , atau senjata api dapat dijual beli dengan bebas , atau kaum gay tanpa malu memprotes supaya kehidupan homoseks bebas, para wanita juga turut memperjuangkan hak walaupun ianya melanggar tata susila kehidupan

Banyak data yang memperlihatkan bahawa negara kuasa ini malahan tunduk pada negara kecil seperti Israel, orang-orang Amerika Syarikat, seperti Alberth Einsteein penerima hadiah nobel dan penemu teori relavitas pada akhir hayatnya memiliki kewarganegaraan AS, Presiden ke 35 Amerika Syarikat John F.Kennedy juga adalah seorang yang berdarah Yahudi, bahkan mantan Menteri Luar Negeri AS beberapa tahun yang lalu juga adalah seorang Yahudi, yaitu Henry Kissinger .Jadi tidak menghairankan jika mereka begitu menunjang perjuangan Yahudi, bahkan pula anggota senator AS yang berani menentang perjuangan bangsa Yahudi kita lihat saja akhirnya, pada gilirannya akan dimasukkan kembali ke dalam pemerintah.

Bukan rahsia umum lagi bahwa bangsa Yahudi memiliki lobby yang kuat di pemerintahan Amerika Syarikat. Dalam setiap proses pemilihan presiden di Amerika Syarikat, hampir selalu lobby Yahudi mengambil peranan utama, misalnya dalam persoalan bantuan kewangan . Sehingga pada waktu keluar presiden terpilih, senantiasa telah terjadi kemufakatan untuk memperhatikan kepentingan bangsa Yahudi, baik yang berada di Amerika Syarkat maupun yang tercicir di berbagai belahan bumi, sudah tentu termasuk juga yang berada di Israel sendiri.

Pemerintahan Amerika Syarikat yang secara tradisional terikat oleh lobby Yahudi, secara tidak langsung memang memperhatikan perkembangan negara Israel lebih lanjut. Jadi bermula dari orang-orang Yahudi yang lari dan menetap di Benua Amerika , mereka telah berhasil bertahan hidup dan berkembang sukses, baik dalam bidang perekonomian maupun dalam bidang politik pemerintahan.

Peranan orang Yahudi yang menonjol ini pada beberapa kali pergantian pemilihan presiden, begitu menonjol sehingga dapat mengawal tindakan-tindakan tertentu di negara yang mengaku demokrasi ini, kerana akses dalam pembentukan kebijaksanaan pemerintahan melalui lobby yang terbina baik memang sudah ditubuhkan, dalam mafia public policy.

Dengan nyata dilihat bahwa sampai saat ini tidak dapat dibuktikan mengapa Presiden Kennedy dibunuh, mengapa Oswald dapat dikambing hitamkan , mengapa Marilyn Monroe diseludupkan, apakah bintang filem cantik ini ada hubungan dengan presiden atau yang lain-lainya.

Kita semua perlu sedari manusia mempunyai perbezaaan, sehingga dalam memberikan kebebasan yang terlalu bebas, akan timbul seribu satu pendapat.Hampir setiap saat rakyat Amerika Syarikat digemparkan suasana akan adanya pemilihan umum, apakah hal itu dalam rangka pemilihan presiden dan wakil presiden, atau pemilihan anggota House of Representative, atau pemilihan pejabat setempat yang dilaksanakan seperti pemilihan petugas Tax Assesor, Dog Catcher dan sebagainya.

Selain itu, kebiasaannya ada 2 parti yang saling berebut untuk memperoleh jawatan politik yaitu Parti Demokrasi dan Partai Republik.Tetapi dalam proses perjalanan kepartian di Amerika Syarikat sudah menjadi kebiasaan bahawa ;

1. Parti yang kalah dalam pilihanraya harus segera menyusun program lanjutan dan berusaha mendapatkan sokongan pressure group.
2. Tiap-tiap parti politik meningkatkan kepercayaan masyarakat, atas dasar kepribadian masing-masing parti.
3. Menanamkan kepercayaan kepada masyarakat bahwa tujuan parti politik adalah untuk kesejahteraan umum.
4. Meng-sinkronisasi –kan kepentingan –kepentingan yang bertentangan .
5. Merupakan golongan professional sebagai pembuat undang-undang .

Seperti yang diketahui, Legislatif di Amerika Syarikat tebahagi 2 :

1. Senate
Yaitu sama jumlah wakil ( senator ) dalam tiap negara bahagian , iaitu 2 orang senator’

2. House of Representative
Yaitu tergantung jumlah penduduk pada negara-negara bagian, 30.000 orang mempunyai 1 wakil , tetapi batas seluruhnya harus 435 orang ( peraturan sejak 1910)

Di sini kita dapat melihat model negara sekuler yang menjadi ikutan pada hari ini, mereka telah lama meninggalkan nilai peradaban dan etika berperaturan dalam kehidupan.Malahan mereka sanggup menindas manusia lain demi kepentingan mereka.Oleh itu lihat pula dalam negara kita sendiri adakah kita juga salah satu model negara sekular.


Selanjutnya di sini dipaparkan sedikit bahana yang melanda negara tersebut.Di Amerika Syarikat ,sebagai negara yang mengaku menjunjung tinggi kebebasan individu, data statistik memperlihatkan bahwa setiap 6 minit terjadi satu perkosaan, bahkan National Victims Center pada tahun 1990 menyatakan bahwa 1 dari 8 wanita Amerika adalah korban,dan banyak lagi jenayah yang berat berlaku dalam 1 minit. Jadi jelaslah apabila kebebasan digunakan sepenuhnya tanpa batasan maka manusia hidup tanpa pengawasan.Oleh itu sistem politik Islam adalah jalan terbaik untuk sesebuah negara bagi menangani jenayah dan hal-hal berkaitan pemerintahan.

Sedarilah semua strategi dan ideologi musuh islam ini tidak pernah padam,tetapi untuk mengatasinya kita perlu mengetahui strategi mereka dari pelbagai sudut. Jadi tidak salah rasanya jika kita umat Islam hari ini untuk mencari maklumat tentang strategi yang mungkin kesannya terlihat di depan mata kita. Yang paling jelas ialah tentang keruntuhan umat Islam hari ini yang menghancurkan peradaban dan erti nilai agama.Itu semua adalah strategi mereka yang ditanam oleh Barat ,termasuk penjajah.

Kesimpulannya, perbandingan dan kesan sistem politik Islam dan Barat perlu dilihat serius supaya Negara Islam atau syariat dapat ditegakkan demi kemaslahatan umat manusia di akhir zaman ini.

No comments: