Monday, December 29, 2008

KEMENANGAN ISLAM

Kini umat Islam menyambut kehadiran maal hijrah. Kita mengimbau kembali sejarah silam , setelah hijrah nabi baginda mendirikan negara Islam di Madinah, membina masjid,mempersaudarakan muhajirin dan Ansar dan membuat piagam Madinah.
Walaupun lembaran baru dibuka,namun kita juga turut merasa penderitaan yang dialami muslimin di Gaza yang dibom oleh tentera laknatullah Israil dan telah mengorbankan beratus-ratus nyawa yang tidak berdosa akibat kebiadaban musuh Islam ini.
Demi menuju kemenangan umat Islam perlu bersatu dan bangkit menegakkan kemakrufan dan mencegah kemungkaran.Allah telah menjanjikan kemenangan , namun untuk mendapatkan kemenangan ada syarat yang harus dilaksanakan dan menuntut segala pengorbanan bagi setiap yang berintima' dengan perjuangan Islam. Antara syarat yang perlu dimiliki pejuang dakwah ialah :
1) Iman yang benar
2)Beramal soleh
3) Meletakkan segala amalan dalam kehidupan kita hanya kerana Allah
4) Tidak mensyirikkan Allah
Selain itu jalan-jalan kemenangan pasti memerlukan usaha,jadi bentuk usaha yang perlu dilakukan ialah :
1)menyiapkan individu yang rabbani
2)menyiapkan pemimpin rabbani
3)mengelakkan segala bentuk perpecahan
4)berpegang teguh pada prinsip -prinsip ukhwah
Akhir sekali adalah pembentukan akhlak yang mulia, semoga kita terus melakukan penghijrahan yang lebih baik dan mengislah masyarakat di sekeliling kita. Semoga Allah memberikan kemenangan .....
Ya Allah selamatkan dan kuatkan .....mujahidin -mujahidin di Palestin dan umat Islam di seluruh dunia.......dan perjuangan mereka diakhiri dengan syahid di jalan Allah.

No comments: